søndag den 26. april 2015

Sex og træning

Kære Læser. 

Jeg ved ikke om jeg er den eneste der kender til det at træne og træne og alligevel føle at der ikke sker noget hverken på vægten eller med kroppen. Men træning er god for flere ting eks vores sexliv. 
I en artikel fra et motioncenter beskriver de 6 træningsøvelser som går vores sexliv bedre disse 6 øvelser er: 

1. Squats 
er dobbelt effektive ved både at styrke sædemusklerne, der bruges ret meget under sex, og ved at øge blodomløbet til underlivet – og det sætter gang i sexlysten.

2. Dødløft 
Lad os være ærlige: Kontorstole gør ikke noget godt for dine evner i sengen. En stærk lænd modvirker derimod muskeltræthed og rygproblemer, der hurtigt kan ødelægge de fleste stillinger.

3. Armbøjninger og bænkpres
En stærk overkrop gør det nemmere at manøvrere – og især hvis du er mand er det vigtigt at være 'mobil' og kunne bære sin egen vægt; med mindre du har fundet kvinden der er helt vild med at blive mast under en træt, prustende mave – nej, vel?

4. Øvelser for kropskernen
Her snyder vi og anbefaler både Planken, hængende benløft og en øvelse for de skrå mavemuskler, fx "russian twists". En stærk kerne vil øge både din udholdenhed og mobilitet.

5. Intervaltræning 
Hvad enten du vælger løbebåndet eller cyklen, så kan intense intervaller øge din udholdenhed markant – og vænne dig til stadig at kunne bruge kroppen, selvom pulsen er i top.

6. Du kommer ikke udenom...
Bækkenbundsøvelser! Også for mænd. Prøv at eftergøre den muskelsammentrækning du bruger for at stoppe urinstrømmen når du tisser – og hold den i et par sekunder. Træn dig op til at holde fx 10 gentagelser à 5 sekunder. Det kan være akavet først – men det er indsatsen værd! Også "Broen", hvor du ligger på ryggen med fødderne i gulvet og bøjede knæ, for så at løfte underlivet op så der går en lige linje fra knæ til skulder, vil styrke din bækkenbund. 


Men generelt når vi dyrker motion og træner får vi det bedre med os selv som er med til at give et bedre sexliv. 
Fysisk aktivitet sænker også vores stressniveau og dette gør at vi kan være mere nærværende som jeg har beskrevet i nogle af de andre indlæg er dette vigtig for at opnå god seksualitet. 

Så der er mange gode grunde til at forsætte din træning. 
Jeg selv har stryketrænet meget men har valgt at stoppe min stryketræning og går istedet til pole hos Ipole.dk som jo er blevet meget moderne. Men grunden til at jeg har valgt denne motionsform er fordi der både er stryketræning, smidighedstræning og forskellige former for dans som er med til at jeg finde sensualiteten hos mig selv. Samt bruger vi alle de 6 øvelser som nævnt ovenfor.  Derudover er der er godt samhold, glæde og smil når  jeg træner hos ipole.dk da der trænes i hold sammen med andre. Dette gør at der kommer nye input og ny energi til forholdet i stedet for bare altid at sidde hjemme i det bløde aftryk i sofaen. 
Pole træningen har også været med til at ændre mit syn på mig selv og min krop til noget meget bedre.


Håber at i efter at have læst dette kan finde motivationen frem til at forsætte eller genoptag jeres træning hvis i har lyst til at træne og det med lysten er meget vigtig, så det ikke bliver en sur tjans da dette ikke gavner noget. 

God aften kh Line <3











Ingen kommentarer:

Send en kommentar