søndag den 19. april 2015

Får du for lidt sex i dit parforhold?

Kære Læser.

En undersøgelse for politikken viser at Hvert 8. par dyrker sex højst en gang om året, og 45 procent af alle danske par føler, de dyrker sex for sjældent.

det er næsten halvdelen af alle par i Danmark som går og er utilfredse med deres sexliv eller ikke syntes de får nok sex. Så kan i spørge jer selv er det mig? og hvad er det der går galt?

Som jeg skrev i mit tidligere indlæg sex før sengetid, finder sex ofte sted fem minutter i elve om aftenen og kvinden begynder at finde på undskyldninger for at undgå det.
Hvordan kan vi komme ud af denne vane?

Jo vi kan komme ud af vanen ved at tage ansvar, tage ansvar for vores nærvær og seksualitet.

Det hele starter med dine tanker og følelser. Mærk efter om du virkelig syntes jeres sexliv er et problem. Mange tænker at alle andre har meget mere sex end vi har eller vores sexliv er kedeligt i forhold til naboens. Men hvis du mærker efter og enligt er meget tilfreds har du jo ikke et problem.
Men hvis din partner derimod har et problem, så har i et fælles problem. Det er nemlig meget let at sige til sin partner "jamen så må du jo gøre noget ved det" og sende problemet tilbage. Men i har et fælles ansvar.

Hvad kan i så gøre hvis i vil have mere sex i parforholdet?

1. Start med at tale om det. Tal om hvad jeres forventninger er og hvad i begge godt kunne tænke jer skulle laves om og hvordan i kunne tænke jer at det skulle ende. Her er det også vigtig at tale om problemer, hvis i har mange problemer i parforholdet, har meget at se til eller er stresset er dette en af de største sexdræber, fordi når vi uvenner, sure og stresset er vi oppe i vores hoved vi tænker kun med hjernen og der bor seksualiteten ikke, den bor i kroppen.

2. Gør noget for hinanden som gør den anden glad, og italesæt det. Brug 5 minutter hver aften på at fortælle 3 ting hvad du er glad for at den anden har gjort i dag eks. "jeg er glad fordi du tog opvasken i dag" Jeg er glad fordi du nusset mit hår her til aften" "Jeg er glad fordi du lyttede da jeg snakkede" osv. på denne måde fokuser i på det positive hvad hinanden gør, og giver derved positiv energi og stemning til jeres parforhold. Når vi føler os værdsat får vi automatisk mere lyst til hinanden.

3. Husk at kærtegn hinanden på andre tidspunkter end når i skal have sex. De fleste mennesker har brug for berøring også uden at det handler om sex. Når vi bliver berørt kan det give en følelse af tilfredsstillelse til os selv og af vores krop. Så kommer nogens tanker om at "ej jeg er for tyk på maven så der må han hvert fald ikke røre" Jo mere vores partner og vi selv røre de steder vi er flove over jo mere begynder vi også selv at acceptere de stedet på kroppen.

4. Drop de dårlige undskyldninger. Som nævnt før finder sex og nærvær ikke sted oppe i hovedet. Derfor er det vigtig hvis din partner nogen gange ligger op til sex og du begynder at tænke "nu når jeg ikke opvasken" "Friends starter om 7 minutter på tv2" at du så i stedet slår tankerne ud af hovedet og siger til dig selv "bagefter har jeg det meget bedre, for jeg vil jo faktisk godt" for hvor mange af os kender ikke til at efter lang tid hvor vi ikke har haft sex siger vi begge " det var jo virkelig dejligt det skal vi gøre noget ofte" så nu har du muligheden for at tage dig på dit ord hvis din partner ligger op til sex og du leder efter undskyldningen.
Og en ting er sikkert vi gider heller ikke ud og dyrke motion eller spise sundt, men vi gør det alligevel for vi ved det giver os livskvalitet og det samme gør sex og puls det gør at jeres forhold vil blive ved med at gnistre!

Dette mener jeg er de vigtigste punkter til at starte seksualiteten i parforholdet igen hvis den er gået i stå.


Hvis jeres parforhold er meget præget af skænderiger og problemer, anbefale jeg at i snakker med nogen om det eks. mig som sexolog eller anden form for terapi.
Jeg håber at dette vil give jer mulighed for at finde tilbage til det fantastiske sexliv i havde.

Husk af smide din stemme i højre side øverst det er 100% anonymt.
Hvis i har spørgsmål eller kommentarer er i meget velkommen til at kontakte mig.

Love Line.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar